- Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Studenti si musí EOP finanční podporu v soutěži zasloužit
Elektrárny Opatovice rozdaly v dárcovské soutěži téměř 900.000 Kč. Studenti středních škol měli úkol těžší, finanční dar si museli poctivě odpracovat.
Společnosti opatovické elektrárny vypisují vedle tradičních finančních darů i každoroční soutěž o finanční dary v oblastech charity, ekologie, kultury, zdravotnictví, dětí a mládeže a v neposlední řadě v oblasti školství, kde si studenti sami projekt vymyslí a musí obhájit. Letos v soutěži EOP rozdaly vítězným projektům v jednotlivých kategoriích téměř 900.000 Kč. Celá myšlenka soutěže o finanční dary dává prostor různorodým účastníkům a zájemcům, ze jmenovaných oblastí, detailně představit a popsat projekt se všemi jeho přínosy, smyslem či dalším využitím. V letošním roce se do soutěže přihlásilo kolem 100 projektů. V oblasti charitativních, ekologických a sociálních projektů bylo mezi výherní projekty rozděleno 480 tis. Kč, v oblasti kultury 65 tis., ve zdravotnictví 40 tis., v oblasti zaměřené na podporu dětí a mládeže 100 tis. Kč a mezi vítězné středoškolské projekty bylo rozdáno 183 tis. Kč.
Speciální oblastí jsou projekty z kategorie školství, kdy nestačí zaslaný písemný popis, ale studenti musí své projekty a nápady sami představit a prezentovat odborné komisy přímo v elektrárně. „Základní myšlenkou soutěže pro střední školy bylo připravit studenty na běžnou praxi pracovního či vysokoškolského života. Naučit je přistupovat k projektům zodpovědně od počátečního zadání až po finální prezentaci před komisí,“ vysvětluje výkonná ředitelka Elektráren Opatovice Romana Zadrobílková. „Je to takový trénink na dospělý život, který se jim určitě bude v budoucnu hodit,“ doplňuje hlavní záměr školních projektů ředitelka. Studenti jsou svými pedagogy pouze informováni o vypsané soutěži a o pravidlech, ale je již pouze na nich, jak se k výzvě postaví. Většinou jsou nápady studentů spojené s jejich školní prací, projekty, výzkumem nebo realizací „studentského zlepšováku“ školního prostředí či vybavení školy.
„Letos jsme dali přednost projektům, u kterých se studenti sami podílí na jejich realizaci nebo přímo daný program či pomůcku k dokončení nebo zlepšení dosavadní práce potřebují,“ popisuje průběh hodnocení ředitel EOP Distribuce Karel Čipera. „Bylo zajímavé sledovat rozdílné přístupy k prezentaci, ale i k úkolu soutěžního projektu samotného. Středoškoláci nám ukázali, že zvládnou všechny jeho fáze - od nápadu, prezentace před publikem až po vysvětlování a obhajobu položkového rozpočtu,“ dodává Karel Čipera. Studenti v letošním roce představili nápady od chytrých botníků, akvárií, programů na 3D prohlídku své školy až po zajímavý živý projekt soutěže krátkých studentských filmů Pardubický kraťas, který se v provedení a produkci může měřit s profesionální prací. „Tento smysluplný dárcovský projekt nejen učí studenty, ale mě osobně výkony a nápady studentů přesvědčily, že se o budoucnost nemusíme strachovat,“ uzavírá s úsměvem ředitelka Romana Zadrobílková.
Kompletní seznam výherních projektů ze všech oblastí ZDE
Soutěž projektů středních škol ROZDÁNO 182.740 Kč | ||
Škola | Projekt | Výše daru (Kč) |
SPŠE Pardubice ( až na spotřební materiál komplet) | Inteligentní hodiny do škol - hodiny, které budou zobrazovat reálný čas synchronizovaný školní sítí wifi. Dále budou měřit CO2, signalizovat překročení limitu, a měřit teplotu a vlhkost. Zaměření a využití pro správné větrání a vytápění. | 45 000 Kč |
SPŠ, SOŠ a SOU, Hradec Králové (1 set místo 2) | Praktická výuka automatizace - jednotky a displeje pro PLC | 23 500 Kč |
DELTA – Střední škola informatiky a ekonomie, s.r.o., Pardubice | Chytrý botník - prostředky by chtěli použít na část hardwaru, který bude součástí botníku, který konstruují, část součástek (např. Arduino) zaplatí firma IBM | 2 900 Kč |
DELTA – Střední škola informatiky a ekonomie, s.r.o., Pardubice (Monitor + externí baterie) | Festival studentských krátkých filmů Pardubický kraťas (letos pilotní 1. ročník, který založili) - pořízení techniky například pro tvorbu znělky soutěže (animace Adobe After Effects, Adobe Animate), záznam z předávání cen, trailer festivalu, ale i pro vlastní filmovou tvorbu, kterou bych do jejich festivalu také rádi přihlásili | 32 200 Kč |
DELTA – Střední škola informatiky a ekonomie, s.r.o., Pardubice (Mcbook) | 3D virtuální prohlídka interiéru školy - chtěli by pořídit počítačové vybavení, které by jim umožnilo zrychlit náročné početní úkony při renderování v programu Blender a práci v programu Adobe Photoshop | 34 990 Kč |
DELTA – Střední škola informatiky a ekonomie, s.r.o., Pardubice | IoT Akvárium - rádi by vytvořili vlastní akvárium vybavené senzory a moduly pro zajištění vzdáleného a z velké části automatizovaného ovládání akvária - pořízení zbývajícího vybavení ke kompletnímu sestavení prototypu | 5 150 Kč |
Střední odborné učiliště plynárenské Pardubice | Nákup interaktivní tabule od společnosti CONSULTA o velikosti 93 palců, která by se vyměnila místo stávající bílé tabule v učebně elektro v dílnách školy | 39 000 Kč |
182 740 Kč |
Nejčastější otázky
- Co je to kogenerační výroba elektřiny a tepla?
- Topí se v noci stejně jako ve dne?
- Jak je to s délkou topné sezóny, kdy se začíná a končí s dodávkou tepla?
- Komu patří tzv. patní neboli objektové měřiče tepla, k čemu slouží, kam se osazují, jak je to s jejich přesností a s jejich závadami?
- Co znamená odběrová špička? Je časově omezená?
- Kolik stupňů má mít teplá voda?
- Podle jakého principu se provádí rozúčtování teplé vody (TV)?
- Co je GJ a MW (kW)?
- Co je to dvousložkový cenový model?
- Co se stane, pokud překročím sjednaný výkon odběru?
- Další otázky a odpovědi